Winkelwagen

0 item(s) - € 0,00

Ruilen en retourneren

Hoe moet ik ruilen en of retourneren?
Voor een snelle afhandeling van uw retour of ruil verzoeken wij u de hierna genoemde volgorde te hanteren.  


1. Stuur ons een e-mail (klantenservice@bjornson.nl) om uw retour aan te melden.
2. Print het Retour Formulier hier.
3. Vul het formulier in en voeg deze toe aan uw doos.
4. U ontvangt binnen 1 werkdag van ons een verzendetiket van PostNL.
5. Stop de originele factuur en uw retourformulier in de doos, plak het etiket op de doos en stuur ons uw pakket toe via een PostNL servicepunt.
6. Bij ontvangst van de artikelen zullen wij de nieuwe gewenste artikel(en) terugsturen of een creditfactuur aanmaken en uw geld terugstorten. 

Uitpakken, proberen en gebruiken
U mag uw bestelling proberen, gebruiken en passen zoals u dat in een fysieke winkel ook zou doen. Indien u het product aan ons retour stuurt verzoeken wij u om zorgvuldig met de verpakking om te gaan en het product in de originele staat te retourneren. Indien het product beschadigd of defect retour komt kunnen hiervoor kosten worden gerekend.

Ik heb 30 dagen herroepingsrecht, wat betekent dat?
U heeft tot 30 (dertig) kalenderdagen na ontvangst de tijd de door u aangeschafte artikelen vrijblijvend te retourneren, ruilen of annuleren. U mag hiervoor het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is echter niet verplicht. Het kan ook via bovenstaande procedure, per mail of telefonisch.

Wat betaal ik voor ruilen in Nederland en wat betaal ik voor ruilen in het buitenland?
Nederland: U kunt 1 keer per bestelling gratis ruilen. Ruilen betekent dat u minstens 1 van de artikelen van uw bestelling wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere kleur en / of maat. U zendt het artikel (of artikelen) terug en geeft aan welke u wilt ruilen. U kunt 1 keer per bestelling gratis ruilen. Voor gratis ruilen, dient u gebruik te maken van het PostNL etiket. Deze ontvangt u van ons na het aanmelden van uw ruilverzoek. Wanneer u op een andere manier uw retour naar ons verzendt dan via het PostNL etiket, vergoeden wij de kosten van het terugsturen niet. Bestellingen onder de €30,00 kunnen niet gratis geruild worden.
België: Klanten uit het België kunnen niet gratis ruilen. Voor een verzendlabel van Bjornson betaalt u €11,00. U kunt ook zelf een verzendmethode kiezen. De kosten zijn dan voor u zelf.
Duitsland: Klanten uit het Duitsland kunnen niet gratis ruilen. Voor een verzendlabel van Bjornson betaalt u €11,00. U kunt ook zelf een verzendmethode kiezen. De kosten zijn dan voor u zelf.
Verenigd Koninkrijk: Klanten uit het Verenigd Koninkrijg kunnen niet gratis ruilen. Voor een verzendlabel van Bjornson betaalt u €11,00. U kunt ook zelf een verzendmethode kiezen. De kosten zijn dan voor u zelf.
Andere landen: neem contact op voor deze kosten.

Wat betaal ik voor retourneren in Nederland en wat betaal ik voor retourneren in het buitenland?
Nederland: U betaalt de verzendkosten voor het retourneren zelf. Wij raden u aan om hiervoor gebruik te maken van ons retour systeem van PostNL (na het aanmelden van uw retour via bovenstaand formulier, ontvangt u hiervoor de instructies). U betaalt dan namelijk €4,95. 
België: Klanten uit het België kunnen niet gratis retourneren. Voor een verzendlabel van Bjornson betaalt u €11,00. U kunt ook zelf een verzendmethode kiezen. De kosten zijn dan voor u zelf.
Duitsland: Klanten uit het Duitsland kunnen niet gratis retourneren. Voor een verzendlabel van Bjornson betaalt u €11,00. U kunt ook zelf een verzendmethode kiezen. De kosten zijn dan voor u zelf.
Verenigd Koninkrijk: Klanten uit het Verenigd Koninkrijg kunnen niet gratis retourneren. Voor een verzendlabel van Bjornson betaalt u €11,00. U kunt ook zelf een verzendmethode kiezen. De kosten zijn dan voor u zelf.
Andere landen: neem contact op voor deze kosten.


Als ik retourneer, welke kosten krijg ik dan terug?
U heeft recht op het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten voor de heenzending. 

Wat is het verschil tussen ruilen en retourneren?
Retourneren betekent dat u uw gehele bestelling of een gedeelte hiervan terugstuurt. U wilt hiervoor geen nieuw artikel (en) ontvangen. De verzendkosten van het terugsturen zijn voor uw rekening. Wanneer u gebruik maakt van het PostNL verzendetiket, zullen wij de retourkosten (€4,95) in mindering brengen op uw creditnota. 

Ruilen betekent dat u minstens 1 van de artikelen van uw bestelling wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere kleur en / of maat. U zendt het artikel (of artikelen) terug en geeft aan welke u wilt ruilen. U kunt 1 keer per bestelling gratis ruilen. Voor gratis ruilen, dient u gebruik te maken van het PostNL etiket. Deze ontvangt u van ons na het aanmelden van uw ruilverzoek.

Voorbeeld 1
Besteld: 1 herenjas, 1 damesjas
Retour sturen: 1 herenjas, 1 damesjas
Ruilen: niks
U retourneert, en betaalt de verzendkosten zelf

Voorbeeld 2
Besteld: 1 herenjas, 1 damesjas
Retour sturen: 1 herenjas, 1 damesjas
Ruilen: 1 zelfde herenjas in andere maat en / of kleur
U ruilt en wij betalen de retourkosten.

Wanneer krijg ik mijn geld terug gestort?
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.